Felanmälan


Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare HSB. 

Felanmälan kan göras på telefon 018-18 74 01. Akuta felanmälningar efter kontorstid kopplas vidare till larmnummer. 
HSB har även en jour för akuta skador som är öppen dygnet runt på 018-24 30 90. Observera att detta kan medföra en kostnad för dig.

Ej akuta fel anmäls på ovanstående telefon, på e-postadressen info.uppsala@boservice.hsb.se eller via felanmälningsformulär.

 
Tvättmaskin eller torktumlare
Kontakta Siemens på telefon 0771-11 22 77.
Du måste uppge ett servicenummer som finns angivet på en klisterlapp som är placerad någonstans på maskinen.
 
Kombimaskin Cylinda 
Ring 0771-25 25 00 eller gör din felanmälan på www.cylinda.se. Obs, du behöver uppge uppgifter som du hittar i Cylindas garantibevis som finns sparat under fliken "Min lägenhet". 

Bredband telefoni och TV
Kontakta leverantören av dessa tjänster.

Com Hem kontaktas på telefon 90333 vardagar 8-16:30. Se även www.comhem.se för andra möjligheter till hjälp.

Vitvaror kök/IKEA
Kontakta IKEA via tel 0476-649480 eller mejl  handla.ovrigt.rekl@ikea.com.  Märk mejlet med: ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”

Du behöver uppge: lägenhetsnummer, typ av produkt, fel på varan, namn på produkten, artikelnummer (gäller ej spishäll), service/PNC-nummer (gäller ej spishäll), serienummer (gäller ej spishäll), efternamn, förnamn, adress, postnummer, ort, telefon, mail.